Τελευταία νέα
Οι δηλώσεις της πολιτειακής ηγεσίας για την 50η επέτειο της τουρκικής εισβολής στην Κύπρο Ταξικός καύσωνας «λιώνει» τον λαό Κυριάκος Μητσοτάκης για την εισβολή στην Κύπρο: Διεκδικούμε ένα ευρωπαϊκό κράτος χωρίς στρατό κατοχής Φρέντι Μπελέρης: Κίνηση αποκλιμάκωσης από την Αλβανία η άδεια που μου δόθηκε ΥΠΕΞ: Το Κυπριακό παραμένει ανεπίλυτο διεθνές ζήτημα παράνομης εισβολής και κατοχής Το έξυπνο τρικ της Ευρωπαϊκής Ακροδεξιάς Εθνικό μήνυμα Κασσελάκη από την Κύπρο για το ενιαίο αμυντικό δόγμα: Ο ελληνισμός είναι ένας και αδιαίρετος – Ηθική μας υποχρέωση να μην ξεχάσουμε ΣΥΡΙΖΑ μετά τις νέες αποκαλύψεις για τα Τέμπη: Ποιος ήταν ο υψηλά ιστάμενος που έδωσε το «πράσινο φως»; Κασσελάκης στην ΕΛΔΥΚ: Θα σταθώ δίπλα σε όποιο ζήτημα προκύψει Ο Στέφανος Κασσελάκης στην ΕΛΔΥΚ: Θα σταθώ δίπλα σε όποιο ζήτημα προκύψει Μιχάλης Χρυσοχοΐδης: Στήσαμε το ελληνικό FBI, θα σαρώσουμε τα δίκτυα εκβιαστών Μπελέρης: «Θα το πάω μέχρι τέλους, έχει γίνει αδικία εις βάρος μου»
Banksnews.gr

Γιατί πέφτουν οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων;

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες που έχουν επενδύσει ιδιαίτερα μεγάλα κεφάλαια
στην εξέλιξη, ανάπτυξη και κατασκευή
των αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων
 αναγκάζονται να αναθεωρήσουν τον προγραμματισμό τους μετά την πτώση των πωλήσεων των αυτοκινήτων μηδενικών ρύπων.
Ο Όμιλος Volkswagen
προειδοποίησε ότι ενδέχεται να κλείσει
το εργοστάσιο συναρμολόγησης της μάρκας Audi που διαθέτει στις Βρυξέλλες
, λόγω της απότομης πτώσης της ζήτησης για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα υψηλής τεχνολογίας,
αναφέρει το Reuters
. Η κορυφαία αυτοκινητοβιομηχανία της Ευρώπης υπέστη ένα ισχυρό οικονομικό πλήγμα, το οποίο είχε σαν αποτέλεσμα να μειώσει τον στόχο του περιθωρίου κέρδους της για το τρέχον έτος.

Η VW δεν έχει κλείσει μέχρι τώρα κανένα εργοστάσιο της, από τότε που έκλεισε το εργοστάσιο του Westmoreland στην Πενσυλβάνια, στις ΗΠΑ, το 1988.

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν πληγεί από τη χαμηλότερη από την αναμενόμενη ζήτηση για τα EV. Επένδυσαν εκατοντάδες δισ. ευρώ στην ανάπτυξη των αυτοκινήτων μηδενικών ρύπων και στην εξέλιξη της ηλεκτρικής κινητικότητας, αλλά οι πωλήσεις δεν ακολούθησαν τις ανοδικές τάσεις που είχαν προβλέψει όταν ανακοίνωσαν τα προγράμματα τους.
Η Audi
είχε προειδοποιήσει νωρίτερα φέτος, τους μετόχους και τους επενδυτές ότι οι πωλήσεις της, το 2024, θα μειωθούν και πως κάνει μεγάλες προσπάθειες για να ανανεώσει την γκάμα της με νέα μοντέλα και να μειώσει το κόστος παραγωγής τους.
Η VW
ανέφερε σε δήλωση της, στις 9 Ιουλίου, ότι το κόστος εύρεσης εναλλακτικής χρήσης για το εργοστάσιο των Βρυξελλών ή το κλείσιμό του, καθώς και άλλες απρογραμμάτιστες δαπάνες, θα έχουν αντίκτυπο συνολικά έως και 2,6 δισ. ευρώ το οικονομικό έτος 2024, στον οικονομικό της προϋπολογισμό.

Επίσης, ένα ακόμη ανησυχητικό στοιχείο για την εξέλιξη της ηλεκτροκίνησης είναι η απόφαση της Mercedes-Benz να επιβραδύνει τα σχέδια για την ανάπτυξη του εργοστασίου μπαταριών που προορίζονται για τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα, λόγω της χαμηλότερης ζήτησης για τα EV, αναφέρει το Automotive News Europe.
Η πρόβλεψη της Mercedes-Benz ότι το 50% των πωλήσεων της
θα είναι είτε αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα είτε plug-in υβριδικά έως το 2025, φαίνεται όλο και πιο απίθανη, αναφέρει το Reuters.
Η Mercedes-Benz
θα περιμένει να δει εάν η ζήτηση ηλεκτρικών οχημάτων θα αυξηθεί πριν αυξήσει την παραγωγή μπαταριών, καθώς οι χαμηλότερες προβλεπόμενες πωλήσεις των EV δείχνουν ότι δεν θα χρειάζεται πλέον την χωρητικότητα που είχε αρχικά προγραμματιστεί για το 2030, δήλωσε ο Markus Schafer, επικεφαλής τεχνολογίας του ομίλου.

Η πολυτελής γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία ανακοίνωσε το 2022 ότι θα χρειαζόταν περισσότερες από 200 gWh χωρητικότητας μπαταρίας μέχρι το τέλος της δεκαετίας και σχεδίαζε να κατασκευάσει οκτώ εργοστάσια κυψελών παγκοσμίως με συνεργάτες, συμπεριλαμβανομένων τεσσάρων στην Ευρώπη.
Ωστόσο, με τη ζήτηση EV χαμηλότερη από ό,τι είχαν προβλέψει πολλές αυτοκινητοβιομηχανίες
, ανάγκασε και
την Mercedes-Benz να αναθεωρήσει τα προγράμματα της.

Η πρόβλεψη των 200 gWh βασίστηκε στην υπόθεση ότι το σύνολο των ετήσιων πωλήσεων περίπου δύο εκατομμυρίων οχημάτων της Mercedes-Benz θα ήταν ηλεκτρικές μέχρι το 2030, δήλωσε ο Schaefer στις 8 Ιουλίου.

—ΜΠΕ

Διαβάστε περισσότερα

Διαβάστε επίσης...