Τελευταία νέα
Ραγδαίες εξελίξεις για τη λίστα Πέτσα! Για συνέργεια σε απιστία και ξέπλυμα βρώμικου χρήματος ελέγχονται οι εκπρόσωποι της εταιρείας από τον Οικονομικό Εισαγγελέα – Τι συμβαίνει με τους υπουργούς Η Κοινή Διακήρυξη Ελλάδας, Κύπρου, Αιγύπτου: Μηνύματα σε Τουρκία για Αιγαίο, Κυπριακό, Λιβύη Live: Οι κοινές δηλώσεις των ηγετών Ελλάδας – Κύπρου και Αιγύπτου μετά την Τριμερή Προκαταρκτική εξέταση από την εισαγγελία για τις «λίστες Πέτσα» Αντιδράσεις για απαράδεκτη αποφυλάκιση Πατέλη: «Η δικαστική εξουσία έβγαλε από τη φυλακή τον οργανωτή του χρυσαυγίτικου τάγματος εφόδου που δολοφόνησε τον Φύσσα» Νίκος Χαρδαλιάς: Υποχρεωτικά τα τεστ κορονοϊού σε ανεμβολίαστους σπουδαστές στρατιωτικών σχολών με διαταγή ΓΕΕΘΑ Τι είναι η μόρφωση; Για ποιους είναι; Γιάννης Οικονόμου: Εξεταστική από το ’15, αλλιώς διπλή αν ο ΣΥΡΙΖΑ επιχειρήσει να «δραπετεύσει» Έξω από τα δόντια ο Παπαδάκης για Πατέλη: Μεγάλο μέρος δικαστών, ενθαρρυμένο απο το πολιτικό κλίμα αισθάνεται την ανάγκη να απαξιώσει τη δικαστική απόφαση για τη Χρυσή Αυγή (vid) Εκλογές ΚΙΝΑΛ: Ο Μανώλης Χριστοδουλάκης νέος εκπρόσωπος Τύπου Αιχμηρή ανάρτηση Τσίπρα για αποφυλάκιση Πατέλη: ««Κι ούτε μια μέρα, μια στιγμή στον τόπο αυτόν, που να μη γίνεται άδικο και φονικό κανένα» Εκλογές ΚΙΝΑΛ: Περιμένοντας τον Γιώργο Παπανδρέου – Τι θα κάνουν οι άλλοι υποψήφιοι

ΕΠΑΜ: Η αξιολόγηση στην εκπαίδευση, η Κεραμέως και η Δημοκρατία

Οκτώβριος 10,2021

 Ο Δημήτρης Καζάκης Πρόεδρος ΕΠΑΜ 

Ανακοίνωση Γραφείου Τύπου  του εξωκοινοβουλευτικού κόμματος ΕΠΑΜ

Ανακοίνωση του Τομέα Παιδείας


Η κυβέρνηση, πιστή στις επιταγές του συστήματος που υπηρετεί, το οποίο βλέπει τον Άνθρωπο ως αναλώσιμο αριθμό και εμπόρευμα των Αγορών, υποταγμένο στην αυθαιρεσία μιας ανελέητης εξουσίας, επιχειρεί αποφασιστικά τη διάλυση κάθε κατάλοιπου του Κοινωνικού Κράτους. Μετά την Υγεία, απειλεί τώρα, και μάλιστα με ένδικα μέσα, την Εκπαίδευση.

Προβάλλοντας το αξίωμα μιας πιο ποιοτικής εκπαίδευσης, που κάθε κοινωνία επιθυμεί, επέβαλε με νόμο την εσωτερική και εξωτερική αξιολόγηση των σχολικών μονάδων (ΦΕΚ 4189/10-9-21). Αποσκοπεί, όπως επικαλείται, «στη βελτίωση της ποιότητας των τριών βασικών λειτουργιών της σχολικής μονάδας: α) της παιδαγωγικής και μαθησιακής λειτουργίας, β) της διοικητικής λειτουργίας, και γ) της λειτουργίας της ως επαγγελματικής κοινότητας μάθησης που προωθεί την επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών». Το έργο της σχολικής μονάδας αποτιμάται, ως προς τις τρεις προαναφερόμενες βασικές λειτουργίες σε εννέα επιμέρους άξονες. Αυτοί περιλαμβάνουν τη διδασκαλία, μάθηση και αξιολόγηση, τη σχολική διαρροή-φοίτηση, τις σχέσεις μεταξύ μαθητών/τριών, και αυτών με τους εκπαιδευτικούς, τη σχέση σχολείου-οικογένειας, την ηγεσία-οργάνωση και διοίκηση της σχολικής μονάδας, το σχολείο και την κοινότητα, την συμμετοχή των εκπαιδευτικών σε επιμορφωτικές δράσεις.

Η λειτουργία του σχολείου ως προς τους εννέα αυτούς άξονες θα πρέπει να περιγραφεί με δείκτες αξιολόγησης στην κλίμακα “μη επαρκής, επαρκής, καλή, εξαιρετική”. Η αξιολόγηση αυτή ξεκινά από ομάδες δράσης του συλλόγου διδασκόντων κάθε σχολείου και την ευθύνη υλοποίησης έχει ο εκάστοτε διευθυντής/-τρια της σχολικής μονάδας. Σε περίπτωση που ο Σύλλογος Διδασκόντων δεν προβεί στις ενέργειες αυτές, την ευθύνη διεκπεραίωσης τους έχει ο διευθυντής/-τρια σε συνεργασία με τον Σύμβουλο της Εκπαίδευσης. Μάλιστα οι αποφάσεις του είναι υποχρεωτικές για τους εκπαιδευτικούς, καθώς η ολοκλήρωση της διαδικασίας «συνιστά υπηρεσιακό καθήκον μείζονος σημασίας», δηλαδή πειθαρχικό αδίκημα σύμφωνα με τον δημοσιοϋπαλληλικό κώδικα που προβλέπει βαρύτατες ποινές (υποβιβασμός κλιμακίου, περικοπές ημερομισθίων, καθαίρεση του διευθυντή κ.λ.π). Τα αποτελέσματα της αυτοαξιολόγησης αναρτώνται σε ιστοσελίδα του ΙΕΠ και επί αυτών καταθέτουν οι επόπτες, από τη οικεία Διεύθυνση Εκπαίδευσης και την Περιφέρεια, τις δικές τους παρατηρήσεις και αξιολογήσεις, που επίσης δημοσιοποιούνται στην ψηφιακή εφαρμογή του ΙΕΠ. Τελικός κριτής, σε εθνικό επίπεδο, είναι το ίδιο το κράτος (η Α.ΔΙ.Π.Π.ΔΕ και το ΙΕΠ) που, στις δημοσιοποιημένες στην ιστοσελίδα του ΙΕΠ, εκθέσεις του εισηγείται «τρόπους βελτίωσης και αποτελεσματικότερης οργάνωσης των διαδικασιών του Συλλογικού Προγραμματισμού και της Εσωτερικής και Εξωτερικής αξιολόγησης». Ουσιαστικά δηλαδή προτείνει λύσεις που κανένας δεν μπορεί να εγγυηθεί ότι δεν εμπεριέχουν και απολύσεις.

Ουσιαστικά, μέσω του νομοσχεδίου μετακυλύει κάθε ευθύνη της αυτονόητης κρατικής μέριμνας για τη δημόσια Παιδεία στις σχολικές μονάδες και στους ίδιους τους εκπαιδευτικούς, τους οποίους υποχρεώνει σε έναν ανελέητο και αθέμιτο μεταξύ τους ανταγωνισμό. Η όποια ομόνοια, συνοχή και αλληλεγγύη του Συλλόγου Διδασκόντων διασπάται και χάνεται η αξιοπρέπεια, ατομική και συλλογική. Προσφέρεται το κατάλληλο πλαίσιο να αναδειχτούν προσωπικά πάθη και ανταγωνισμοί εξοβελίζοντας την λογική και την ανθρωπιά. Ο εκπαιδευτικός ταπεινώνεται, εξαχρειώνεται και εκμηδενίζεται. Παράλληλα, του επιβάλλεται ένας τεράστιος όγκος γραφειοκρατικής διεκπεραίωσης, χωρίς κανένα ουσιαστικό παιδαγωγικό αποτέλεσμα, που τον ωθεί στην εργασιακή εξάντληση. Και όλα αυτά, υπό την απειλή του πειθαρχικού αδικήματος σε περίπτωση μη συμμόρφωσης! Η κυβέρνηση και το σύστημα που τη στηρίζει έχουν ως κύριο όπλο τους τον φόβο και την τρομοκρατία. Στόχος είναι η μετάλλαξη της σχολικής μονάδας σε επιχειρηματική, κατηγοριοποιώντας τα σχολεία σε «εξαιρετικά» και «μη επαρκή», και η στελέχωσή της με εκπαιδευτικό προσωπικό χωρίς απαιτήσεις και δικαιώματα, πλήρως χειραγωγούμενο και εξολοκλήρου υποταγμένου. Η αξιολόγηση είναι η εισαγωγή σε ένα σφαγείο, όπου θα εκτελεστεί τόσο η μονιμότητα των εκπαιδευτικών και το αγαθό της Δημόσιας και Δωρεάν Εκπαίδευσης, όσο και η ανθρώπινη αξιοπρέπεια και η ίδια η έννοια της Παιδείας.

Ο συνδικαλιστικός κλάδος των εκπαιδευτικών έχει αντιληφθεί ποια είναι τα πρόβατα σε αυτό το σφαγείο κι ότι ο εχθρός είναι αδίστακτος. Εκτός από το αυταρχικού τύπου πολυνομοσχέδιο για την Παιδεία (βλ. τη σχετική ανακοίνωση του ΕΠΑΜ), βασικό εργαλείο στο κυβερνητικό νομικό οπλοστάσιο που ισοπεδώνει κάθε κοινωνικό και πολιτικό δικαίωμα είναι η κυβερνητική επίθεση στο συνδικαλιστικό δικαίωμα, με τον πρόσφατο νόμο Χατζηδάκη που κρίνει παράνομες και καταχρηστικές τις απεργίες. Παρόλα αυτά, όμως, η αντίδρασή των εκπαιδευτικών είναι συλλογική, με εντυπωσιακή συμμετοχή στην απεργία-αποχή από την αξιολόγηση. Η μαζικότητα της αντίδρασης προκαλεί τρόμο στην Κεραμέως, που καταφεύγει σε ένδικες προσφυγές για να επιτύχει την διάλυση του κινήματος.

Τη Δευτέρα 11 Οκτώβρη 2021 θα λάβει χώρα η μετωπική σύγκρουση. Την ημέρα της προκηρυγμένης απεργίας της ΑΔΕΔΥ και όλων των ανώτερων συνδικαλιστικών οργάνων δασκάλων-εκπαιδευτικών, το μονομελές εφετείο θα κρίνει την προσφυγή της Κεραμέως που απαιτεί να κριθεί άμεσα εφαρμοστέα η απόφαση να κριθεί παράνομη και καταχρηστική η απεργία τους. Τη Δευτέρα αντιπαρατίθενται από τη μια το αντιλαϊκό σύστημα, που τώρα εκπροσωπεί η κυβέρνηση της ΝΔ, και από την άλλη οι απεργοί εκπαιδευτικοί. Η Δικαιοσύνη καλείται, ως Ανεξάρτητη Αρχή Εξουσίας, να προασπίσει το Σύνταγμα και τη Δημοκρατία από την αυταρχική επίθεση της Εκτελεστικής Εξουσίας, που επιχειρεί με φασιστικά νομοθετήματα να τα καταλύσει. Καλείται να δηλώσει ευθαρσώς ενώπιον του Λαού αν παραμένει Ανεξάρτητη και τον προστατεύει από την αυθαιρεσία μιας απολυταρχικής εξουσίας ή αν έχει υποταχθεί σε αυτήν την εξουσία.

Ο αγώνας των εκπαιδευτικών αφορά όλη την κοινωνία και στην απεργία τους οφείλουμε όλοι να ταχθούμε στο πλευρό τους. Είναι μια ευκαιρία του λαού μας να επαναφέρει σε αυτόν τον τόπο τη Δημοκρατία, που κουρελιάστηκε και καταλύθηκε επί μια δεκαετία με τις μνημονιακές δεσμεύσεις, την αναίρεση της λαϊκής ετυμηγορίας στο δημοψήφισμα του 2015 και με τα πρόσφατα μέτρα κατά της πανδημίας Covid, την επιβαλλόμενη υποχρεωτικότητα του εμβολιασμού που καταργεί το δικαίωμα του αυτεξούσιου στο σώμα μας και την αναστολή εργασίας εκατοντάδων εργαζομένων.

Ο αγώνας αυτός πρέπει να δικαιωθεί!

Διαβάστε επίσης...