Τελευταία νέα
Απύθμενη κοροιδία και αδιανόητη προκλητικότητα! O Τριαντόπουλος στην παρουσίαση του… νέου σιδηρόδρομου με Κυρανάκη “Μήνυμα” Ζωής σε Κασσελάκη: Αγνόησε το αίτημα του ΚΙ.ΔΗ κάλεσε τα κοινοβουλευτικά κόμματα της αντιπολίτευσης για κοινό αίτημα σύστασης προανακριτικής για Καραμανλή Πρωτομαγιά 2025: ημέρα απεργίας, μνήμης και μάχης! Κάλεσμα της ΑΝΤΑΡΣΥΑ στις απεργιακές συγκεντρώσεις Κωνσταντοπούλου για Τέμπη: Άμεσα τα κόμματα της Αντιπολίτευσης να καταθέσουμε πρόταση για Προανακριτική Σύσκεψη στο ΥΠΕΝ για το μπλακ άουτ σε Ισπανία και Πορτογαλία Καραμέρος: Προσβάλλουν την ελληνική κοινωνία, τη μνήμη των θυμάτων των Τεμπών και τους συγγενείς τους Χαρίτσης: Το σημερινό υπουργικό συμβούλιο είναι μια ομολογία ενοχής Σκληρή επίθεση Μπίστη στην Κωνσταντοπούλου: “άνθρωπος που τόλμησε να πει στον πρωθυπουργό που την έκανε πρόεδρο της Βουλής ‘στο λαγούμι που είσαι θα μείνεις εκεί, όσο υπάρχω εγώ’ τα λέει όλα.” Τριγωνικές σχέσεις: ΝΔ – Μαξίμου και Blue Skies ΠΑΣΟΚ: Η κυβέρνηση οφείλει να λάβει υπόψη την τεκμηριωμένη πρότασή μας για τον σιδηρόδρομο Τέμπη: Διαβιβάστηκε στην Βουλή η δικογραφία για Κώστα Καραμανλή – Την Τετάρτη στην Ολομέλεια – Με πλημμέλημα αλά Τριαντόπουλου θα ξεγλιστρήσει η ΝΔ Υπουργικό Συμβούλιο: Στο επίκεντρο η οικονομία και η υλοποίηση εξαγγελιών – Οι μεταρρυθμίσεις για τελωνεία και δημοσιονομική διαχείριση
Kosmoslarissa.gr

Στις 15 Δεκεμβρίου ξανά σε λειτουργία το Αθήνα – Λάρισα – Θεσσαλονίκη με τρένο

Την επανέναρξη στις 15 Δεκεμβρίου για το επιβατικό κοινό του σιδηροδρομικού δρομολογίου Αθήνα – Θεσσαλονίκη, που σήμερα σε κάποιο τμήμα του γίνεται με λεωφορεία, ανακοίνωσε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας, από το βήμα του Thessaloniki Summit.
Ο υπουργός ανέφερε επίσης ότι λίγες ημέρες νωρίτερα, στις 10 Δεκεμβρίου, θα επανεκκινήσει ο σιδηρόδρομος για τις εμπορευματικές μεταφορές. Αναφερόμενος στις ζημιές που προκάλεσε η κακοκαιρία Daniel στο σιδηροδρομικό δίκτυο, είπε ότι το κόστος αποκατάστασης ανέρχεται σε περισσότερα από 200 εκ. ευρώ, ποσό που καλυφθεί με ανακατανομή των πόρων του Ταμείου Ανάκαμψης.
Ήδη, όπως είπε, τρέχουν έργα ύψους 14 εκ. ευρώ, με τα οποία θα γίνει η προσωρινή αποκατάσταση του δικτύου και στη συνέχεια, στις αρχές του 2024, θα γίνουν διαγωνισμοί, ώστε αρχές του 2025 να υπάρξει πλήρης αποκατάσταση με τηλεδιοίκηση και σηματοδότηση.
Μιλώντας για τα μεγάλα έργα υποδομής της Θεσσαλονίκης και τη δικαιολογημένη, όπως την χαρακτήρισε καχυποψία των πολιτών, ο κ. Σταϊκούρας επανέλαβε με έμφαση ότι το «μετρό πρέπει και θα λειτουργήσει το δεύτερο εξάμηνο του ’24», σημειώνοντας ότι τις τελευταίες ημέρες υπάρχει επιτάχυνση των διαδικασιών μετά τις αποφάσεις της Επιτροπής Ανταγωνισμού.
Αντίστοιχα, για το Fly Over τόνισε ότι θα τηρηθούν τα χρονοδιαγράμματα, καθώς υπάρχουν πληρωμές διαθεσιμότητας άρα είναι προς το συμφέρον του ιδιωτικού τομέα. Αναφέρθηκε επίσης στις δύο συν δύο επιπλέον γραμμές του ΟΑΣΘ που έχουν τεθεί σε λειτουργία και δήλωσε ανοιχτός για τη δημιουργία νέων, εφόσον χρειαστεί.
Το επόμενο μεγάλο έργο για τη Θεσσαλονίκη, όπως είπε, είναι η επέκταση του μετρό δυτικά, ενώ χαρακτήρισε ιδιαίτερα σημαντική την αξιοποίηση δύο νέων ευρωπαϊκών διαδρόμων διευρωπαϊκών δικτύων, που θα δώσουν τη δυνατότητα να συνδεθούν τα λιμάνια της Βόρειας Ελλάδας με ένα σιδηροδρομικό δίκτυο.
Ο υπουργός αναφέρθηκε και στις επτά πηγές χρηματοδότηση των μεγάλων έργων, τα οποία τόνισε πως μένουν και χτίζουν ένα καλύτερο αύριο, επισημαίνοντας πως κάθε ευρώ που αξιοποιείται στις κατασκευές αποφέρει 1,7 ευρώ στη συνολική οικονομική δραστηριότητα, ενώ δημιουργεί 51 θέσεις απασχόλησης.
Πρώτη πηγή, ανέφερε, είναι από το εθνικό και συγχρηματοδοτούμενο σκέλος υφιστάμενης προγραμματικής περιόδου του ΕΣΠΑ. Ακολουθούν το Ταμείο Ανάκαμψης και το Solidarity Fund, για το οποίο η χώρα έχει υποβάλει αίτημα για αποκατάσταση των ζημιών που προκάλεσαν οι κακοκαιρίες σε Θεσσαλία και Στερεά Ελλάδα. Υπάρχουν επίσης οι ευρωπαϊκές θεσμικές τράπεζες, η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεις και η Αναπτυξιακή Τράπεζα Συμβουλίου της Ευρώπης, από τις οποίες θα χρηματοδοτηθεί ένα σημαντικό έργο στο Ρέθυμνο.
Επίσης, το τραπεζικό σύστημα, που είναι υγιέστερο και πιο σταθερό σε σχέση με το παρελθόν, όπως ανέφερε, αλλά και ο κρατικός προϋπολογισμός. Τέλος υπάρχει η δυνατότητα αξιοποίησης του μελλοντικού μηχανισμού Connecting Europe Facility (Συνδέοντας την Ευρώπη).
Όπως είπε, η χώρα ξαναθέτει στόχους σύνδεσης των λιμένων κυρίως Βόρειας Ελλάδα με την ενδοχώρα και την Ευρώπη, αξιοποιώντας δύο διαδρόμους, αυτόν των Δυτικών Βαλκανίων και τον 3SEA. Μάλιστα, ανέφερε πως έχει ήδη κατατεθεί πρόταση για ένα δοκιμαστικό τρένο από Ελλάδα μέχρι Ουκρανία, έτσι ώστε να αποδειχθεί ότι υφίσταται η γραμμή και να εξασφαλιστούν πόροι.
voria.gr 

Διαβάστε περισσότερα

Διαβάστε επίσης...