Τελευταία νέα
Ηλιόπουλος:«Όχι έξυπνα, αλλά αστεία και εξοργιστικά τα νέα μέτρα για την πανδημία-Άμεση επίταξη ιδιωτικών κλινικών Θεοχάρης στο CNN: Τα πιστοποιητικά εμβολιασμού είναι ο μόνος τρόπος να προχωρήσουμε Επιβεβαιώνει η ΠΟΕΔΗΝ τις καταγγελίες οτι πεθαίνουν διασωληνωμένοι εκτός ΜΕΘ Στους σεισμοπαθείς ο Αλέξης Τσίπρας: Άποζημιώσεις άμεσα, κατ’ εξαίρεση εμβολιασμό και φοροαπαλλαγή για τους πληγέντες GPO: στο 13,7% το προβάδισμα της ΝΔ, σε πείσμα Λιγνάδη, Μήδειας, πανδημίας Στη Βουλή η νεοαποικιοκρατική σύμβαση με την «Ελληνικός Χρυσός» Η κυβέρνηση Μητσοτάκη ετοιμάζεται να υπερψηφίσει μεταξύ άλλων την αύξηση των χώρων απόθεσης επικίνδυνων αποβλήτων στη Χαλκιδική Αλέξης Τσίπρας: Αυτό που προέχει τούτη την ώρα είναι να δοθούν οι αποζημιώσεις στους πληγέντες του σεισμού Διπλωματικές πηγές: H Ελλάδα παρακολουθεί στενά τις εξελίξεις μεταξύ Αιγύπτου και Τουρκίας Αλ. Τσίπρας: Αυτό που προέχει είναι να δοθούν οι αποζημιώσεις στους σεισμόπληκτους Η κυβέρνηση καταργεί το δικαίωμα στη διαδήλωση! Εμφανής η διάθεση της κυβέρνησης να κλιμακώσει! Η στιγμή της σύλληψης του Έκτορα Κουφοντίνα γιατί έκανε το “έγκλημα” … να διαδηλώσει για τον απεργό πείνας πατέρα του! (pics-video) Τσίπρας: Αυτό που προέχει τούτη την ώρα είναι να δοθούν οι αποζημιώσεις

Το «Κωσταλέξι του Εθνικού» γίνεται «Κωσταλέξι της Μενδώνη» και ο σώζων εαυτόν σωθείτω|Του Γ. Λακόπουλου

19/02/2021

Στην παλιά ελληνική ταινία «Τα κίτρινα γάντια»  ακούγεται μια φοβερή ατάκα, από τον μακαρίτη Νίκο Σταυρίδη: «Για πότε τα μιλήσατε και τα κανονίσατε ένας θεός ξέρει». 

Ισχύει για την αιφνίδια εμφάνιση της Λίνας Μενδώνη με ένα ερασιτεχνικό και προκλητικό σενάριο για το «Κωσταλέξι στο Εθνικό».  Με την ίδια σε μια άκομψη παράσταση -«με θράσος» όπως είπε η Φώφη Γεννηματά-σε δύο πράξεις.

Στην πρώτη καταγγέλλει τον ως τώρα προστατευόμενο Δημήτρη Λιγνάδη ως «επικίνδυνο άνθρωπο». 

Στη δεύτερη στρεψοδικία με υπαινιγμούς κατά της αξιωματικής αντιπολίτευσης -από τον οποία σχεδόν ζητάει  και τα ρέστα- και μπαίνει στην κατηγορία των επικίνδυνων υπουργών.

Η όψιμη ομιλητικότητα της Μενδώνη είχε προφανείς επιδιώξεις. Να υποβαθμίσει τις ευθύνες της για την ανοχή στον αποσυνάγωγο σκηνοθέτη και να βγάλει από το κάδρο το όνομα του Πρωθυπουργού, ως εμπλακέντος στο διορισμό του.

Δεν πέτυχε τίποτε. Το έκανε τόσο αδέξια και με τόση διαθεση ραδιουργίας, ώστε στο τέλος γύρισε μπούμερανγκ και υπέγραψε το δικό της «Κωσταλέξι»-που τώρα αρχίζει.

«Ο πρωθυπουργός δεν ήταν προσωπικός φίλος του Δημήτρη Λιγνάδη, τον γνώριζε όπως όλοι από το σανίδι», είπε και το έκανε χειρότερο.

Βοούν τα ΜΜΕ τις τελευταίες μέρες για την σχέση  Μητσοτάκη- Λιγνάδη, που τον έκανε διευθυντή στο Εθνικό Θέατρο. Δεν ήξερε τόσες μέρες ο Πρωθυπουργός ότι… δεν έχει προσωπική φιλία με τον  σκηνοθέτη, για να το διαψεύσει;

Ακόμη και στις δηλώσεις της Παρασκευής στο Προεδρικό Μέγαρο: περιορίσθηκε σε γενικότητες  χωρίς να κλείσει ό,τι αφορά την- όποια- σχέση με τον Λιγνάδη.

Γιατί άφησε την Μενδώνη να μιλήσει γι’ αυτό; Δεν είναι άλλωστε και από χρόνια κολλητοί, ώστε να παίρνει όρκο για τις φιλίες του.

Τι ακριβώς σημαίνει «από το σανίδι»; Δεν τον έχει συναντήσει; Τον έστειλε ή όχι ο ίδιος στο Εθνικό; 

Αφού και η Μενδώνη βεβαιώνει ότι «προσωπικός μου φίλος ο Δημήτρης Λιγνάδης δεν υπήρξε ποτέ», ποιος είχε την ιδέα να του δώσουν τη θέση, με συνοπτικές διαδικασίες και να αποκλείσουν  τον πραγματικό θεατράνθρωπο Σωτήρη Χατζάκη, που ενδιαφερόταν;

Τα περί  διαγωνισμού είναι αστεία. Αμέσως μόλις η κυβέρνηση πήρε ψήφο εμπιστοσύνης η Μενδώνη έσπευσε -στις  7/8/2019 -να ανακοινώσει στη Βουλή την κατάργηση του νόμου του ΣΥΡΙΖΑ για τους Καλλιτεχνικούς Διευθυντές. Για «λόγους δημοσίου συμφέροντος». 

Κουραφέξαλα. Στις 13/08/2019  διόρισε τον Λιγνάδη Καλλιτεχνικό Διευθυντή του Εθνικού Θεάτρου. Βράδυ Τετάρτης κατάργησε τον διαγωνισμό, σε έξι μέρες -μείον το Σαββατοκύριακο που μεσολάβησε- φύτεψε τον εκλεκτό τους. Για ποιον διαγωνισμό μιλάει;

Τώρα της «προκύπτει ότι «ο Λιγνάδης είναι ένας επικίνδυνος άνθρωπος». Στις 22 Φεβρουαρίου, όταν κατέστη αναπόφευκτο ότι η Δικαιοσύνη θα επιληφθεί του θέματος.  Στις 3 Φεβρουαρίου όμως έλεγε ότι «επώνυμη καταγγελία δεν έχει έρθει στο υπουργείο Πολιτισμού, αν υπάρξουν καταγγελίες θα ερευνηθούν».   

Τώρα λέει ότι «από την στιγμή που ξεκίνησαν οι φήμες τον πιέσαμε πολύ να μας πει την αλήθεια», αλλά τη βεβαίωνε ότι «δεν έχει σχέση με αυτά».

Άρα, εμμέσως ομολογεί ότι ήξερε τις φήμες όταν έκανε την ανήξερη. Και αντί να τον θέσει σε  διαθεσιμότητα  και να τις ερευνήσει το… συζητούσε μαζί του.

Όταν τα πράγματα έγιναν δύσκολα του έδωσε τη διέξοδο της  παραίτησης. Στις 6 Φεβρουαρίου, από ευθιξία που δεν είχε στις 2 Φεβρουαρίου όταν την αποτασσόταν και η ίδια την επομένη τον  κάλυπτε, σα να μην είχε ιδέα.

Ως την περασμένη εβδομάδα ακόμη ο κυβερνητικός εκπρόσωπος έλεγε ότι «ο καλλιτεχνικός διευθυντής του Εθνικού παραιτήθηκε για προσωπικούς λόγους και η κυβέρνηση αποδέχθηκε την παραίτησή του».

Δεν ήταν ακόμη «επικίνδυνος άνθρωπος». Παρότι η ίδια η Μενδώνη λέει ότι «παραιτήθηκε μετά τη συνέντευξη του Ν. Σ», δεν είπε λέξη για το λόγο της «παραίτησης που αποδέχθηκε». Ούτε βεβαίως του απάντησε όπως στον Πάνο Λουκάκο: «Την κάνω αμέσως δεκτή».

Τώρα τον αδειάζει από ανάγκη και με σάλτσες, του τύπου «ήλθε η ώρα να σπάσει η σιωπή»- όταν η ίδια ήταν που σιωπούσε. Μιλάει για αλλαγή θεσμικού πλαισίου και ειδικά: «Έχω προτείνει να υπάρξει αναγνώριση των καλλιτεχνικών σχολών». Σε ποιον το πρότεινε και πότε; Στον εαυτό της;

Η υπουργός Πολιτισμού εμφανίσθηκε πανικόβλητη και έδειχνε ότι φοβάται. Θα δούμε τι ακριβώς και ποιους ακόμη διακατέχει φόβος. Αλλά υπήρξε και κάτι χειρότερο: διολίσθησε σε υπαινιγμούς κατά του ΣΥΡΙΖΑ. 

«Τι να συγκαλύψουμε; Γιατί εμείς δεν ξέραμε. Αν αυτοί ήξεραν. Αυτοί συγκάλυψαν».

Χωρίς ιερό και όσιο επιδίδεται σε ελεεινές αναφορές κατά της προκάτοχου της:

 «Η πρωταγωνίστρια του Λιγνάδη στους Πέρσες ήταν η πρώην υπουργός Πολιτισμού του ΣΥΡΙΖΑ Λυδία Κονιόρδου… Συμπρωταγωνίστησε μαζί του στον Οιδίποδα; Γνώριζε και δέχθηκε να παίξει; Αν ναι οι ευθύνες είναι αλλού».   

Ποτέ η ντροπή και το πολιτικό ήθος δεν ήταν γνώρισμα  των φοβισμένων, που έχουν πράγματα να κρύψουν.  Είναι φανερό ότι με την πανικόβλητη εμφάνισή της, η Μενδώνη δεν έκλεισε τους λογαριασμούς  της…

Διαβάστε επίσης...