Τελευταία νέα
Παλαιστινιακή παροικία Ελλάδας: Η δήλωση Γεωργιάδη “είναι πρωτοφανής για οποιονδήποτε υπουργό σε οποιαδήποτε χώρα” “Ξέρουμε καλά ότι οι Έλληνες δεν στηρίζουν ούτε κατοχή, ούτε δολοφονίες αμάχων, ούτε εγκλήματα πολέμου” όπως κάνει με την ανάρτησή του ο υπουργός της κυβέρνησης Μητσοτάκη Απόφαση για Ζήμενς: ΝΔ και ΠΑΣΟΚ “τα πιάνανε” και με την βούλα “Εικοστό έκτο έτος εργασίας δεν θα δεις, θα σου δείξω ποιος είμαι”! Καταγγελία για νέο τραμπουκισμό εργαζόμενου στον “Αγ.Σάββα” μετά την απόλυση Καταραχιά Γιός Νετανιάχου σε Ερντογάν: “H Τουρκία γεννήθηκε πάνω σε γενοκτονία Ελλήνων χριστιανών και Αρμενίων” “Καρφιά” Παππά για την τροπολογία Καραμανλή που περνάει στον Μητσοτάκη τον έλεγχο και των δημοσίων έργων: “Ποιους εξυπηρετείτε με το “όλοι οι πόροι οδηγούν στο Μαξίμου”;” Ευρωβαρόμετρο: Ενοχλημένοι οι Έλληνες δημοσκόποι μετά την αποκαλυπτική έρευνα Μενέντεζ: Ο Ερντογάν θέλει να προσαρτήσει το βόρειο τμήμα της Κύπρου Ελληνας υπουργός – Θεοχάρης – γελοιοποιείται στο BBC Υπό τον έλεγχο του Κυριάκου Μητσοτάκη και όλα τα δημόσια έργα! Έντονες οι αντιδράσεις των κομμάτων της αντιπολίτευσης “Καζάνι” η ΝΔ για το νομοσχέδιο Τσιάρα-Δέκα τροπολογίες-κόλαφος από Κεφαλογιάννη-Γιαννάκου “Βράζει” η ΚΟ της ΝΔ: Δέκα τροπολογίες από Γιαννάκου – Κεφαλογιάννη για τη συνεπιμέλεια Mητσοτάκης και Ζάεφ με επίκεντρο τη Συμφωνία των Πρεσπών

Υ.Π.ΕΝ:Σύνταξη Ειδικού Χωροταξικού Πλαισίου για τη Βιομηχανία με ειδική πρόβλεψη για την εφοδιαστική αλυσίδα.

07/02/2021

Ο Γενικός Γραμματέας Χωρικού Σχεδιασμούκαι Αστικού Περιβάλλοντος, Ευθύμιος Μπακογιάννης  συμμετειχε στο 4th International Logistic Forum οπου ανήγγειλε τη σύνταξη Ειδικού Χωροταξικού Πλαισίου για τη Βιομηχανία με ειδική πρόβλεψη για την εφοδιαστική αλυσίδα (logistics

«Με πλέγμα άμεσων αλλά και μέσο-μακροπρόθεσμων δράσεων και νομοθετικών ρυθμίσεων, στόχος είναι ο χωροταξικός σχεδιασμός να αποτελέσει προϋπόθεση για επενδύσεις και στα logistics, με σεβασμό στο Περιβάλλον και την κοινωνική συνοχή», ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Μπακογιάννης.

Αποτέλεσμα εικόνας για Γενικός Γραμματέας Χωρικού Σχεδιασμού Και Αστικού Περιβάλλοντος

Ειδικότερα, με το πλέγμα δράσεων που ετοιμάζει το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας, αντιμετωπίζονται σημαντικά ζητήματα που αφορούν στην εφοδιαστική αλυσίδα όπως:

  • Η νόμιμη λειτουργία και ανάπτυξη μικρών αποθηκών logistics (χρήσεις Κέντρων Αποθήκευσης και Διανομής), σύγχρονων, αυτοματοποιημένων κέντρων ενοποίησης παραγγελιών και φορτίων (micro-consolidation centers) εντός, ή ακόμα και στην περίμετρο των μεγάλων πόλεων, σε σχέση με τις θεσμοθετημένες χρήσεις γης.
  • Ο καθορισμός με δευτερογενή νομοθεσία επιμέρους προϋποθέσεων, όπως για παράδειγμα η επιτρεπόμενη επιφάνεια και όγκος, μέγιστος όγκος διερχόμενων φορτίων, ωράρια φορτοεκφόρτωσης, μέγιστος αριθμός van ανά ώρα, υποχρέωση ηλεκτροκίνητων van, κ.λπ.
  • Η ένταξη της ηλεκτροκίνησης που θαεπιτρέπει την χρήση αθόρυβων και φιλικών στο περιβάλλον οχημάτων, τα οποία θα κινούνται στις αποθήκες logistics .
  • Η προώθηση της «πράσινης» εφοδιαστικής με cargo-bikes για το «τελευταίο μίλι», δηλαδή το τελευταίο κομμάτι της αλυσίδας των μεταφορών.
  • Η αξιοποίηση των παλαιών ανενεργών βιομηχανικών κτιρίων στις εκτός σχεδίου περιοχές ως εγκαταστάσεις της εφοδιαστικής αλυσίδας -μια ρύθμιση που θα ανακουφίσει την Αττική από την μεγάλη και συνεχώς επιδεινούμενη έλλειψη για τέτοια κτίρια, ενώ ταυτόχρονα θα αναβαθμίσει  υποβαθμισμένεςπεριοχές, με την ανανέωση των κτηρίων και την προσφορά νέων θέσεων εργασίας καθώς και
  • Η αντιμετώπιση των θεμάτων των άτυπων συγκεντρώσεων (όπως π.χ. Ελαιώνας, Ασπρόπυργος).
Αποτέλεσμα εικόνας για Ευθύμιος Μπακογιάννης

Ακολουθούν σημεία ομιλίας του Ευθύμιου Μπακογιάννη:

Χωρικός Σχεδιασμός και Εφοδιαστική Αλυσίδα

«Ο τομέας της βιομηχανίας συγκεντρώνει ένα σημαντικό ποσοστό του ΑΕΠ και διατηρεί σημαντικό ρόλο στην απασχόληση παρά τις απώλειες που σημειώθηκαν λόγω της πρόσφατης οικονομικής κρίσης και της πανδημίας. Η ανάπτυξή της συνδέεται άμεσα με την κοινωνική συνοχή, και ταυτόχρονα έχει σημαντικές περιβαλλοντικές επιπτώσεις. Κατά συνέπεια, η χάραξη και υλοποίηση μίας χωροταξικής πολιτικής που ενσωματώνει τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του τομέα της βιομηχανίας είναι σημαίνουσας σημασίας.

Προς τούτο,  το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας προχωρά στην σύνταξη Ειδικού Χωροταξικού Πλαισίου (ΕΧΠ) για την Βιομηχανία, που θα αποτελέσει την βασική συνιστώσα  της χωρικής πολιτικής για την ανάπτυξη της βιομηχανίας στην χώρα σε συνδυασμό με όρους αναπτυξιακούς, ανταγωνιστικούς, κοινωνικής ισότητας και αειφορίας. Σε αυτό θα συγκεντρωθούν το σύνολο των κειμένων και διαγραμμάτων, με τα οποία προσδιορίζονται κατευθύνσεις και ρυθμίσεις σε εθνικό επίπεδο για την χωρική διάρθρωση των υποδομών για τη βιομηχανία, καθώς και τη χωροθέτηση των σχετικών έργων. Με τις διατάξεις του, θα θεσπίσει κατευθυντήριες γραμμές σχετικά με τη μακρο – χωρική οργάνωση της βιομηχανίας καθώς και τη θεσμοθέτηση των χρήσεων γης σε τοπικό επίπεδο για τις υποκείμενες αρχές αδειοδότησης και τα ενδιαφερόμενα μέρη.

Βασικός στόχος του ΕΧΠ αποτελεί η δημιουργία ενός ρεαλιστικού σχεδίου δράσης για την μετατροπή του χωροταξικού σχεδιασμού του βιομηχανικού τομέα σε αειφόρο ανάπτυξη, προωθώντας το τρίπτυχο: προστασία του περιβάλλοντος, την κοινωνική ισότητα και συνοχή και την οικονομική ευημερία.Στους στόχους του επίσης συμπεριλαμβάνονται: η ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας και της επιχειρηματικότητας μέσω κατάλληλων χωρικών ρυθμίσεων, η ενίσχυση της συμβολής της βιομηχανίας στην περιφερειακή ανάπτυξη (μέσω της προώθησης ενός πιο πολυκεντρικού προτύπου χωροταξικής οργάνωσής της), η οργανωμένη και ορθολογική οροθέτησή της, η ουσιαστική ενσωμάτωση των κανόνων  περιβαλλοντικής προστασίας και η απλοποίηση των επενδυτικών διαδικασιών.

Αποτέλεσμα εικόνας για Χωρικός Σχεδιασμός και Εφοδιαστική Αλυσίδα

Συμπληρωματικά στα παραπάνω προωθούνται νομοθετικές ρυθμίσεις και βελτιώσεις που σχετίζονται με τα logistics και τη διαχείριση εφοδιαστικής αλυσίδας. Είναι γνωστό ότι τα logistics και η αστική εφοδιαστική αλυσίδα λειτουργούν με βάση αρχές στις οποίες στηρίζεται η αποτελεσματική ροή υλικών και πληροφορίας για την ικανοποίηση πελάτη. Η σημασία τους έγινε ακόμη πιο αισθητή στην πρόσφατη πανδημία, όπου θυμηθήκαμε ότι , ακόμη και πόλεμοι κερδήθηκαν χάρη στην ισχύ και τις δυνατότητες των logistics – ή χάθηκαν εξαιτίας της έλλειψής τους.

Στον στρατηγικό σχεδιασμό των υποδομών logistics και αστικής εφοδιαστικής λαμβάνονται αποφάσεις σχετικά με θέματα, όπως: ο αριθμός και η θέση των αποθηκευτικών χώρων της επιχείρησης, το μέγεθος των αποθηκευτικών χώρων και η χρήση τρίτων (outsourcing) στην αποθήκευση και μεταφορά/διανομή των προϊόντων.

Επομένως ιδιαίτερη σημασία έχει ο χωροταξικός σχεδιασμός, τα θέματα των χρήσεων γης, και η αδειοδότηση των Κέντρων Αποθήκευσης και Διανομής (ΚΑΔ).

Αποτέλεσμα εικόνας για 4th International Logistic Forum

Υπάρχει σημαντικός αριθμός νομοσχεδίων  που σχετίζονται με το θέμα (ενδεικτικά αναφέρουμε το βασικότερο από αυτά – τον ν.4302/2014 «Ρυθμίσεις Θεμάτων Εφοδιαστικής και άλλες διατάξεις»), μέχρι το πρόσφατο χωροταξικό – πολεοδομικό νόμο του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας, ν.4759/2020 «Εκσυγχρονισμός της Χωροταξικής και Πολεοδομικής Νομοθεσίας και άλλες διατάξεις», ενώ υπολείπεται η έκδοση ενός Π.Δ. που προβλέπει ο Ν.4302/2014 σχετικά με την δημιουργία ειδικών εγκαταστάσεων προσωρινής αποθήκευσης, ενοποίησης και αποομαδοποίησης φορτίων και φορτοεκφόρτωσης εμπορευμάτων και στάθμευσης φορτηγών αυτοκινήτων σε περιοχές των δήμων, προκειμένου να επιτευχθεί συγκεντρωμένη μεταφορά και εκφόρτωση προς τα καταστήματα και η ρυθμιζόμενη πρόσβαση φορτηγών αυτοκινήτων εντός και διαμέσου της πόλης, τη χρήση καθαρών τεχνολογιών εντός του αστικού ιστού και οι ελάχιστες απαιτήσεις σε σχέση με τους όρους φορτοεκφόρτωσης εμπορευμάτων και τους όρους για τη χωροθέτηση των παραπάνω εγκαταστάσεων σε εντός σχεδίου περιοχές. Ήδη το θέμα αυτό είναι στον προγραμματισμό της Γενικής Γραμματείας Αστικού Περιβάλλοντος και Χωρικού Σχεδιασμού».

Διαβάστε επίσης...