Τελευταία νέα
ΚΚΕ για κατώτατο μισθό: Η κυβέρνηση αγνοεί τα αιτήματα για ουσιαστικές αυξήσεις Πόθεν (έσχες); … Ελεύθερα από την Ευρωπαική Εισαγγελία με συνολική εγγύηση 1,7 εκατ. ευρώ αφέθηκαν δύο στελέχη της ΕΡΓΟΣΕ Άγριος καυγάς σε οικογένεια στην Πάτρα για το ρεύμα – Γιος απείλησε τον πατέρα με τσεκούρι Τα γενέθλια Κασσελάκη στου Ψυρρή – Η γραβάτα με την ελληνική σημαία, οι κοιλιακοί και το «get a life» σε δημοσιογράφο Επίθεση με μπογιές στο σπίτι του Σπήλιου Λιβανού Ο Χάρης Δούκας για το «γκλοπ μπάτσου» σε δημοτικό συμβούλιο: Η γνωστή μονταζιέρα χτύπησε και πάλι Εμπαιγμός-Η κυβέρνηση διαφημίζει κατώτατο μισθό 700 ευρώ , όσα δίνονταν το 2007 ΓΣΕΕ: «Αναντίστοιχη των αναγκών η αύξηση του κατώτατου μισθού» Κασσελάκης: Η τούρτα έκπληξη για τα γενέθλιά του είχε κεράκια με λάθος νούμερο Δυνάμεις του κινήματος αποχαιρετούν τον Νίκο Αδαμόπουλο Ανέγνωσε η Ζ. Κωνσταντοπούλου την κατάθεση Γενιδούνια στον ανακριτή: «Δεν βλέπαμε σε ποια γραμμή ήταν τα τρένα» – «Αυτά θα έλεγε στην Εξεταστική και το ξέρατε» Με ποντιακή λύρα – τιμητικό άγημα η κηδεία του Μιχ.Χαραλαμπίδη-Παρόντες Ανδρουλάκης-Λαφαζάνης

Σύσκεψη Κουντουρά με το Σύλλογο SOS Τροχαία Εγκλήματα με αφορμή Έκθεση του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου

Ιούλιος 26,2021

Η έκθεση που κατάρτισε η Ευρωβουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, Έλενα Κουντουρά, ως εισηγήτρια του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου για τη «Στρατηγική της ΕΕ στην Οδική Ασφάλεια 2021-2030» αποτέλεσε αντικείμενο διαδικτυακής ενημέρωσης σε σύσκεψη που είχε η Ευρωβουλευτής με τους εκπροσώπους του Συλλόγου SOS Τροχαία Εγκλήματα.

Στη σύσκεψη συμμετείχε ο Γιώργος Κουβίδης ιατρός και πρόεδρος του Συλλόγου SOS Τροχαία Εγκλήματα, ο Αλέξης Μπένος, καθηγητής Υγιεινής, Κοινωνικής Ιατρικής και Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας του ΑΠΘ, και η Άννα Ευαγγελινού, πρώην αρχισυντάκτης του περιοδικού «Αναπηρία Τώρα», συνεργάτης του συλλόγου SOS Τροχαία Εγκλήματα στις Βρυξέλλες.

Συμμετείχε επίσης ο Θοδωρής Δρίτσας, βουλευτής ΣΥΡΙΖΑ Α’ Πειραιά και μέλος της Ειδικής Μόνιμης Επιτροπής Οδικής Ασφάλειας της Βουλής των Ελλήνων.

Συζητήθηκαν το πλαίσιο που ισχύει σήμερα στην Ελλάδα καθώς και οι αδυναμίες και ελλείψεις που υπάρχουν στην πολιτική για την οδική ασφάλεια, αλλά και η προοπτική ενσωμάτωσης κρίσιμων προτάσεων, που περιλαμβάνει η έκθεση της Έλενας Κουντουρά και οι οποίες αποτελούν θέσεις που προωθεί το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο.

Τονίστηκε μεταξύ άλλων η ανάγκη ευρείας και οριζόντιας υιοθέτησης δύο βασικών προτάσεων της έκθεσης που αφορούν:

στη θέσπιση ανώτατου ορίου ταχύτητας 30 χλμ. την ώρα σε κατοικημένες περιοχές, αντί για το όριο των 50 χλμ. που ισχύει σήμερα
στη μηδενική ανοχή στην οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ και ναρκωτικών ουσιών.
Αναδείχθηκε επίσης ως απόλυτη αναγκαιότητα η διασύνδεση της πολιτικής για την ασφάλεια όχι μόνο με την πολιτική για τις μεταφορές όπως συμβαίνει σήμερα, αλλά ιδιαίτερα με τις πολιτικές για την υγεία και την δικαιοσύνη, τόσο σε εθνικό επίπεδο όσο και σε ευρωπαϊκό.

Και αυτό διότι οι θάνατοι και οι τραυματισμοί από τροχαίες συγκρούσεις μπορούν να προληφθούν έως και 100%. Οι πολιτικές και τα μέτρα για την οδική ασφάλεια αφορούν άμεσα στη ζωή και την υγεία των πολιτών, κατά συνέπεια, όπως τονίστηκε θα πρέπει να εντάσσονται στο πλαίσιο μιας συνολικότερης αντιμετώπισης ενός προβλήματος Δημόσιας Υγείας. Παράλληλα, υπογραμμίστηκε η ανάγκη για πιο δραστικές μεταρρυθμίσεις σε ένα ευρύ φάσμα ζητημάτων που αφορούν την απονομή δικαιοσύνης, από την αλλαγή της νομοθεσίας που αφορά στην εγκατάλειψη των θυμάτων και τον συλλήβδην χαρακτηρισμό των τροχαίων τραυματισμών και θανάτων ως συνεπειών «αμέλειας» μέχρι τα ζητήματα των αποζημιώσεων στα θύματα των τροχαίων συγκρούσεων.

Η έκθεση, που εισηγήθηκε και εκπόνησε η Έλενα Κουντουρά, υπερψηφίστηκε με συντριπτική πλειοψηφία στην Επιτροπή Μεταφορών και Τουρισμού TRAN τον Ιούνιο, με εγκωμιαστικά σχόλια από όλες τις πολιτικές ομάδες και τον Ευρωπαίο Συντονιστή για την Οδική Ασφάλεια Μάθιου Μπάλντγουιν. Θα τεθεί το φθινόπωρο προς ψήφιση στην Ολομέλεια του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου.

Στόχος της έκθεσης είναι η Κομισιόν και τα κράτη-μέλη να υιοθετήσουν πιο τολμηρές και αποτελεσματικές πολιτικές για την ενίσχυση της οδικής ασφάλειας, ώστε να μειωθούν κατά 50% οι θάνατοι και σοβαροί τραυματισμοί από τροχαίες συγκρούσεις έως το 2030. Οι παρεμβάσεις που προτείνει η Έκθεση αφορούν σε πιο ασφαλή οχήματα, πιο ασφαλείς υποδομές, πιο ασφαλή χρήση του οδικού δικτύου και τη διαμόρφωση κατάλληλου πλαισίου για το μέλλον.

Διαβάστε επίσης...