Τελευταία νέα
Κώστας Αρβανίτης στο “Π”: Έκθεση Κομισιόν για το κράτος δικαίου στην Ελλάδα: Ανησυχία, αμφιβολίες και ηχηρές προειδοποιήσεις Αν. Δημοσχάκης στο “Π”: Έβρος: Ένας μοναδικός τουριστικός προορισμός σε μια ασφαλή και αναβαθμισμένη περιοχή! Ευαγγελία Λιακούλη στο “Π”: Στοίχημα του Κινήματος Αλλαγής να ξαναπειστούν οι πολίτες! Σταύρος Αραχωβίτης στο “Π”: Έξοδος: Να ζήσουμε και όχι να επιβιώσουμε Κώστας Παπαδάκης στο “Π”: Κυπριακό: Τα «νέφη» του ευρωατλαντικού εφησυχασμού διαλύονται, τα διχοτομικά σχέδια ξεπροβάλλουν Ηλέκτρα Αποστόλου – “Στ’ όνομά σου ορκιζόμαστε” ΣΥΡΙΖΑ: «Επιβάλλεται η αύξηση του κατώτερου μισθού» Αρμιν Λάσετ: «Δεν πιστεύω στον υποχρεωτικό εμβολιασμό» ΣΥΡΙΖΑ: Τα (8) fake news της κυβέρνησης Μητσοτάκη – Αλήθειες και ψέματα για την αντιμεταρρύθμιση της Επικουρικής Ασφάλισης. Σφοδρά πυρά Κοτζιά στη Σακελλαροπούλου: “Η γιορτή της Δημοκρατίας κατάντησε κοσμικό γεγονός, δεν με κάλεσαν ποτέ ούτε ως Δημοκράτη ούτε ως αντιστασιακό. “ΝotΜyPresident”…” Η πτώση των…θεών Αυτός, αυτή και τα εξώδικα
Elculture.gr

O διεθνούς φήμης χορογράφος Josef Nadj στα Αισχύλεια 2021: Πρεμιέρα για την παράσταση «ΟΜΜΑ» στο Ανοιχτό Θέατρο Παλαιού Ελαιουργείου

Η Ελευσίνα 2023 Πολιτιστική Πρωτεύουσα της Ευρώπης και το Φεστιβάλ Αισχύλεια παρουσιάζουν σε πανελλήνια πρεμιέρα την παράσταση «ΟΜΜΑ», του διεθνούς φήμης χορογράφου Josef Nadj, στις 15 & 16 Σεπτεμβρίου, στο Ανοιχτό Θέατρο Παλαιού Ελαιουργείου, στην Ελευσίνα.
Αισχύλεια 2021 στο Παλαιό Ελαιουργείο Ελευσίνας: Δείτε όλο το πρόγραμμα Αναπνοές, φωνές, σιωπή και μεθυστικοί τζαζ ρυθμοί συνθέτουν την απόκοσμη ατμόσφαιρα του «ΟΜΜΑ», οδηγώντας το κοινό σε ένα ταξίδι αυτογνωσίας, τόσο αρχέγονο όσο και η ίδια η φύση του χορού. Για τον Josef Nadj, είναι θεμελιώδες η παράσταση να αφορά τα σώματα και την κίνηση, διατηρώντας μόνο όσα είναι απαραίτητα. Αυτή η αρχή της απλότητας εκτείνεται σε όλα τα στοιχεία που δομούν το «OMMA»: πάνω στην απογυμνωμένη σκηνή, μόνο τα σώματα οκτώ χορευτών, το φως και ο ήχος, είναι αρκετά για να χαρίσουν μια συγκλονιστική εμπειρία.
Ο τίτλος της παράστασης προέρχεται από την αρχαία ελληνική λέξη «ὄμμα» και ερευνά κάτι ουσιώδες: την ικανότητα της θέασης κάτω από την αίσθηση της όρασης και ό,τι συμβαίνει κατά τη βαθύτερη ενδοσκόπηση του εαυτού. Σε έναν κενό χώρο που είναι άπειρος αλλά και πεπερασμένος, οκτώ άνδρες χορεύουν μαζί, ως ένα είδος ανθρωπότητας από μόνο του. Ο καθένας φέρει το δικό του σύμπαν και η σύνθεση των κινήσεων δημιουργεί μια κοσμογονία που αφηγείται την αρχή της πλάσης.
©Sophie Carles
©Sophie Carles
Λίγα λόγια για το έργο
Οκτώ χορευτές ανεβαίνουν στην σκηνή με σακάκια και μαύρα παντελόνια, ως μια αναφορά στην διαχρονική σιλουέτα του Josef Nadj. Μέσα από τον δανεισμό της φορεσιάς του, ο βραβευμένος χορογράφος δεσμεύει κάθε χορευτή του να μην περπατήσει στα χνάρια του, αλλά να αποκαλύψει τη δική του μοναδικότητα.
Στο «OMMA», ο Nadj συγκεντρώνει μια ομάδα χορευτών με καταγωγή από το Μάλι, τη Σενεγάλη, την Ακτή Ελεφαντοστού, τη Μπουρκίνα Φάσο, το Κονγκό – Μπραζαβίλ και τη Λαϊκή Δημοκρατία του Κονγκό και δημιουργεί ένα έργο με επιρροές από διάφορα καλλιτεχνικά ρεύματα, πολιτισμούς και ανθρώπινες ιστορίες. Όλοι μαζί σχηματίζουν ένα ενιαίο σώμα. Ένας πολλαπλός οργανισμός, στον οποίο ο καθένας αποκαλύπτει τη δική του γλώσσα, τη δική του ταυτότητα, τον δικό του χορό: ένας συναρπαστικός κύκλος ανατροφοδότησης μεταξύ ομάδας και ατόμου γεννιέται και μας οδηγεί, αναπόφευκτα, στον άνθρωπο ως καθολικό ον.
©Severine Charrier
©Sophie Carles
Μπορεί ένα κομμάτι να ονομάζεται οργανικό; Το «OMMA» αναμφίβολα επιστρέφει στις ρίζες του χορού, με την κίνηση ως ουσία και το σύμπαν ως ορίζοντα. Με άλλα λόγια, το «OMMA» είναι μια αναζήτηση χορογραφικής προέλευσης, που επιδιώκει να αποδείξει την υπόθεση του Josef Nadj: ο χορός γεννήθηκε παράλληλα με την ανθρωπότητα. Και αν ναι, η επιστροφή στην πηγή του χορού και της κίνησης δεν ισοδυναμεί με την επιστροφή στην προέλευση του σύμπαντος; Έχοντας αυτό κατά νου, ο χορογράφος διαμορφώνει τις πρώτες ύλες που παρέχονται από τους χορευτές του και κατασκευάζει μαζί τους και με το σώμα τους έναν χορό που είναι κοινός, πολυδιάστατος και πανανθρώπινος.
Ο Nadj επιβιβάζει τους χορευτές του σε ένα ταξίδι στις ρίζες του χορού, όπου η ισορροπία του σύμπαντος αποκαλύπτεται. Αντικατοπτρίζοντας τον κύκλο της ζωής, το «OMMA» εξετάζει κάτι ουσιώδες: την ικανότητά μας να δούμε τι είναι μπροστά μας, ώστε να μπορούμε να δούμε καλύτερα τι βρίσκεται βαθιά μέσα μας, σε ένα κοινό πεπρωμένο. Ως εκ τούτου, το αρχαίο ελληνικό νόημα της λέξης «OMMA» αποκτά νέο νόημα: «μάτι» αλλά και «ό, τι βλέπει ή κοιτάζει». Εκεί υπάρχει μια πρόσκληση να κρατήσουμε τις αισθήσεις μας ξύπνιες, ώστε να μπορέσουμε να αντιληφθούμε καλύτερα αυτόν τον χορό, αφιερωμένο στη γένεση της ανθρωπότητας.
©Severine Charrier
*Cover photo: ©Sophie Carles
The post O διεθνούς φήμης χορογράφος Josef Nadj στα Αισχύλεια 2021: Πρεμιέρα για την παράσταση «ΟΜΜΑ» στο Ανοιχτό Θέατρο Παλαιού Ελαιουργείου appeared first on ελculture.

Διαβάστε περισσότερα

Διαβάστε επίσης...