Τελευταία νέα
Υβρεις αντί απαντήσεις από την κυβέρνηση! Μαρξιστική Σκέψη, τόμος 37 Ιανουάριος – Σεπτέμβριος 2024: αφιέρωμα στον Λένιν Πενήντα χρόνια μετά τις 24.7.1974: Ποιος φοβάται τη μεταπολίτευση; του Κώστα Παπαδάκη  Σχεδόν 70.000 εργαζόμενοι στην πρώτη εφαρμογή της 6ημερης εργασίας! Θέμα αλλαγής Κασσελάκη στο Συνέδριο βάζει ο Μουζάλας Έγκυρες πηγές: «Ξαφνικός έρωτας» Ανδρουλάκη – Κασσελάκη! Στουρνάρας: Σε 40 χρόνια η… ευημερία Δούκας: «Αν θέλουμε την προσέγγιση του «ενός ανδρός αρχή» δεν χρειάζονται εκλογές στο ΠΑΣΟΚ, ας ψηφίσουμε κατευθείαν Μητσοτάκη» Σάκης Αρναούτογλου από Βρυξέλλες: Προώθηση πολιτικών για μια προοδευτική, πράσινη, δίκαιη και αλληλέγγυα Ευρώπη Μαρινάκης: Φαίνεται μια διαφορά στην αντιμετώπιση των πυρκαγιών από καλοκαίρι σε καλοκαίρι Οι ξεχωριστοί καλεσμένοι της δεξίωσης για την αποκατάσταση της Δημοκρατίας στο Προεδρικό Μέγαρο Επίσκεψη ΣΥΡΙΖΑ στη Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας

Xαρά Κεφαλίδου: «Απαραίτητη και αναγκαία η Θεατρική Αγωγή στην Εκπαίδευση»

 Απρίλιος 11, 2022

Χ. Κεφαλίδου: Απαραίτητη και αναγκαία η Θεατρική Αγωγή στην Εκπαίδευση |  Edweek

Ερώτηση κατέθεσε σήμερα η Χαρά Κεφαλίδου, Βουλευτής Δράμας και Υπεύθυνη Τομέα Παιδείας και Θρησκευμάτων του Κινήματος Αλλαγής, προς την Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων, κα Νίκη Κεραμέως, σχετικά με τη θέση του θεάτρου στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, όπου, όπως επισημαίνει και Πανελλήνιος Επιστημονικός Σύλλογος Θεατρολόγων (Π.Ε.ΣΥ.Θ.), αντί να διευρύνεται και να διαχέεται σε όλες τις τάξεις, απαξιώνεται και συρρικνώνεται, στερώντας από τους μαθητές και τις μαθήτριές μας τα πολλαπλά παιδαγωγικά του οφέλη – πολλώ δε μάλλον στις τόσο δύσκολες και σκοτεινές ώρες που όλοι βιώνουμε.

ΕΡΩΤΗΣΗ

“Ο Πανελλήνιος Επιστημονικός Σύλλογος Θεατρολόγων, με επιστολή του και δημοσιεύσεις στον τύπο, εκφράζει τη βαθιά του αγωνία για τη θέση του Θεάτρου στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.

Επειδή το 2016 το μάθημα της Θεατρικής αγωγής, χωρίς καμία γνωμάτευση και καμία αιτιολόγηση, εξαφανίστηκε από τις τάξεις Ε´ και ΣΤ᾽ του Δημοτικού Σχολείου και άφησε τα παιδιά χωρίς τη θεατρική καλλιέργεια, τη βιωματική έκφραση και την ψυχοσυναισθηματική στήριξη, που τους προσέφερε η διδασκαλία του.

Επειδή οι επιστήμονες του θεάτρου, εκπαιδευτικοί, αγωνιούν διότι βλέπουν τα τελευταία χρόνια το μάθημα της Θεατρικής Αγωγής, αντί να διευρύνεται και να διαχέεται σε όλες τις τάξεις, να απαξιώνεται και να συρρικνώνεται, στερώντας από τους μαθητές και τις μαθήτριές μας τα πολλαπλά παιδαγωγικά του οφέλη – πολλώ δε μάλλον στις τόσο δύσκολες και σκοτεινές ώρες που βιώνουμε όλες και όλοι.

Επειδή τα μαθήματα της Αισθητικής Αγωγής ανατίθενται σε μη εξειδικευμένους εκπαιδευτικούς, δημιουργώντας σχολεία πολλών ταχυτήτων και στερώντας το δικαίωμα της ισότιμης πρόσβασης στην παροχή ποιοτικής εκπαίδευσης για όλους τους μαθητές και τις μαθήτριες.

Επειδή το ζήτημα των αναθέσεων, πέρα από το πλήγμα που επέφερε στα μορφωτικά δικαιώματα των παιδιών, κατέστησε και καθιστά πολλούς επιστήμονες Θεατρολόγους ανέργους.

Επειδή πέρυσι, το μοναδικό ίχνος θεατρικής παιδείας που είχε απομείνει στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, τα Στοιχεία Θεατρολογίας, στο πλαίσιο του μαθήματος της Καλλιτεχνικής Παιδείας στην Α’ Λυκείου, καταργήθηκε αναίτια και αντιπαιδαγωγικά, στερώντας από τους μαθητές και μαθήτριες της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης το Θέατρο.

Επειδή, παρά τις 171 θέσεις που συστήθηκαν στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση για τους διορισμούς που πραγματοποιήθηκαν πέρυσι, οι Θεατρολόγοι στη Δευτεροβάθμια, μετά από τόσα χρόνια εργασίας στην εκπαίδευση, δεν έχουν ακόμη λάβει οργανικές θέσεις. Οι δε οργανικές που συστήθηκαν στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, μετά βίας καλύπτουν το 20% των αναγκών διδασκαλίας του μαθήματος της Θεατρικής Αγωγής, ενώ στα σχολεία της Ειδικής Αγωγής δεν πραγματοποιήθηκε κανένας μόνιμος διορισμός θεατρολόγων.

Επειδή, η φετινή δύσκολη εκπαιδευτικά, λόγω της πανδημίας, σχολική χρονιά είναι μια χρονιά που ενώ οδεύει προς το τέλος της, εξακολουθεί να είναι γεμάτη κενά στο μάθημα της Θεατρικής Αγωγής, αφήνοντας πολλά σχολεία ακάλυπτα και πολλούς Επιστήμονες Θεατρολόγους, που εργάζονταν τα προηγούμενα χρόνια, άνεργους.

Με βάση τα παραπάνω ερωτάται η κα Υπουργός:

Σε ποιες ενέργειες θα προβείτε για την κάλυψη όλων των κενών Θεατρικής Αγωγής από τους αντίστοιχους εκπαιδευτικούς και να αποδοθούν όλα τα πραγματικά οργανικά κενά στον κλάδο των Θεατρολόγων;
Είναι στις προθέσεις σας η επαναφορά του μαθήματος της Θεατρικής Αγωγής στην Ε᾽ και ΣΤ᾽ Δημοτικού και η διάχυσή της στο Γυμνάσιο ως τρίτο πυλώνα της Αισθητικής Αγωγής και η επαναφορά του μαθήματος της Καλλιτεχνικής Παιδείας στο Λύκειο;
Προτίθεστε να προβείτε σε όλες τις απαραίτητες και αναγκαίες ενέργειες, ώστε την επόμενη σχολική χρονιά κάθε εκπαιδευτικός να διδάσκει το αντικείμενο που σπούδασε και το γνωρίζει σε βάθος και να παύσουν να γίνονται αναθέσεις των μαθημάτων ειδικοτήτων;
Είναι στις προθέσεις του Υπουργείου στους (επικείμενους) διορισμούς εκπαιδευτικών η ισοκατανομή σε όλους τους κλάδους;

Διαβάστε επίσης...